CERDIK PANDAI MENGINTAI BLOG ✿ ASSALAMUALAIKUM . PRAY FOR ME TO BE ONE OF THE BRILLIANT ENGINEER . THANKS FOR READING MY BABBLER . LOVE U ALL ✿

Sunday 22 January 2012

Burung pun tahu erti KASEH SAYANG



Di sini ada satu cherita yang sememangnya menyentuh hati & perasaan untuk dikongsi. 
..........................................................................................................................................
kisah sepasang burung layang-layang yang sangat tersentuh hati 
...........................................................................................................................................
Si Betina tercedera. Keadaannya sangat teruk. Dia baru sahaja dilanggar oleh sebuah kereta dan tidak boleh terbang. Sayapnya tidak boleh digunakan untuk terbang lagi. Dia menunggu bantuan.
“Tolong..!! Tolong..!!” jerit burung tersebut.
Akhirnya, kekasihnya yang terchenta datang !! Dia membawa makanan dan memberi makan kepada kekasihnya dengan penuh kasih sayang.
Kemudian dia datang lagi beri makan untuk kali kedua tetapi malang sekali kerana kekasihnya sudah tidak bernafas lagi.
Dia cuba untuk menggerak-gerakkan kekasihnya. Dia telah mencuba dengan sebaik mungkin untuk memberikan kekasihnya hidup kembali.
Tetapi ,, alangkah sedihnya kekasihnya itu sudah tidak bergerak lagi ..
Menyedari kekasih hatinya itu sudah mati, dia meraung dengan sekuat hati kerana dia tidak dapat berjumpa dengannya lagi.
Dia duduk di sebelah kekasihnya dan berdoa .. agar kekasih kesayangannya itu dapat hidup kembali. Dia sangat menyayangi kekasihnya itu .. sangat sedih dan sebak untuk menerima kenyataan yang kekasihnya sudah pergi untuk selama-lamanya ..
Akhirnya setelah dia menyedari yang kekasihnya tidak akan kembali kepadanya lagi, dia pasrah atas apa yang terjadi. Dalam hatinya, mungkin ada hikmah di sebalik yang terjadi itu ..

fakta || swan sangat setia - kalau seekor mati , tak lama kemudian pasangannya juga akan mati

# haiwan pown ada hati dan perasaan kan - apatah lagi manusia ??? #

# hargailah mereka yang masih ada bersama kita #

* awak !! tekan INI & INI *

2 00 give BIG HUG to myra ღ:

Firdaus® said...

betul tu..kadang2 orang yang dah tak de baru kita nak hargai..isk33..
nice entry..do follow my blog yea~

myrapinky michiko said...

@Firdaus® aha kan - firdaus jgn mcmtuh aw - heee